Včera mi na České poště zase hnuli žlučí. Byl jsem si vyřídit elektronický podpis… už je vám jasné, proč? :-) Ne, tím to nebylo, alesamozřejmě že vyřízení el. podpisu na přepážce Czech Pointu není žádná prča. Kdo to již absolvoval, ví, že se toho pracovnice na přepážkách bojí jako čert kříže. Jsouce si toho vědom a na základě předchozích zkušeností jsem se vydal na Poštu s tím, že to zkrátka minimálně půl hodiny na místě zabere.
Papíry jsem měl pro jistotu vytisknuté a vyplněné všechny možné co na webu k tomu mají a ve 2 kopiích, aby mě nezaskočili jako prvně… A stejně se jim to povedlo a to už na začátku. Šel jsem si totiž vyřídit změnu trvalého bydliště ve smlouvě o poskytování certifikačních služeb a zároveň si nechat vydat nový certifikát s novou adresou. Ten první šok byl: „My dodatky ke smlouvám neděláme, to dělá Ostrava“. Nahrnula se mi krev do hlavy, při představě, že kvůli změně trvalého bydliště budu muset do Ostravy, kór když je tam teď ten smog :-) Pak si ale říkám, klid, tak to tam pošlou a akorát to bude dýl trvat.
Úřednice se jala telefonovat na linku poslední záchrany, kde jí sdělili, že tu změnu má se mnou vyřídit na místě. Prima. Po 15 min hovoru si ode mě začala přebírat vyplněné papíry, připraven jsem byl vzorně. Proces postupoval ke zdárnému konci, překonali jsme i vygenerovanou žádost na flešce (poprvé s tím byla taky „sranda“) a už jsme se dostali do závěrečné fáze. A tady po 45 minutách u okénka přišel šok. Před předáním certifikátu jsem měl zaplatit – není problém, cenu jsem si předem zjistil. Podal jsem úřednici tisícovku a ta obratem řekla, že mi ji nevezme, protože byla natržená. Další jiné prachy, co jsem u sebe měl, na to nestačily. Pošta samozřejmě nebere platební karty. Tak co teď? Ona mě normálně vyhnala ven do bankomatu, zavřela přepážku (nemohla přerušit proces, jinak bych o ten certifikát přišel) a čekala, až se vrátím. No to jsem si fakt už připadal jak na buzerplace (na vojně jsem teda nebyl…).
Takže nakonec trvalo vyřízení změny a certifikátu el.podpisu 55 minut. Příští týden si jdu vyřídit certifikát od I.CA, tak uvidíme, jak rychle to půjde jim :-)
A ponaučení pro příště? Každou bankovku, co teď od kohokoli budu přebírat, nejprve 2x otočím, jestli není natržená nebo jinak poškozená. Nechce se mi utrácet za poplatky v bance za jejich výměnu.
AKTUALIZACE 6.11.2011: Tak včera mě s tou tisícovkou poslali někam i v Bille. To už mě teda namíchlo a začal jsem hledat na netu. Informace jsou na stránkách ČNB:
- http://www.cnb.cz/cs/verejnost/pro_media/tiskove_zpravy_cnb/2011/20111019_poskozene.html
- http://www.cnb.cz/cs/legislativa/emise_penez/zakon_obeh_info.html
- http://www.cnb.cz/cs/platidla/bankovky/poskozene_bankovky/index.html
Sice se změnil zákon, který toto upravuje, ale úprava nespočívá ve změnách, nýbrž v dopřesnění některých postupů. Zajímalo by mě, kdo začal šířit fámy, že se nesmějí přijímat bankovky natržené, s chybějícím rohem či částí okraje aj. V případě Billy bych to chápal, ale aféra na České poště mě zaráží – tak velká, státní instituce a nemá ani jednoho právníka, který by manažerům vysvětlil změny v úpravě peněžního oběhu? Fuj! Diletanti…